25 nov 2011

Mijn muziek deel 1

In deze blog ga ik jullie vertellen over mijn favoriete muziek, ik heb een hele brede muzieksmaak. Ik luister Good Charlotte, maar kan me ook weer heel goed ontspannen bij het muziekgenre New-Age.

Coldplay
Van Coldplay ben ik nog niet heel lang fan, ik denk nu een half-jaartje. 3 jaar geleden heb ik de muziek leren kennen van Coldplay en ik vond het altijd wel leuk. Maar toen kwam Viva La Vida. En van dit liedje werd ik zo gek, ik hoorde het iedere dag echt te vaak. En het stond volgens mij bijna een jaar in de top 40 gestaan. Daardoor steeds als ik iets van Coldplay hoorden moest het meteen af.
Maar een half jaar geleden hoorde ik het liedje Fix You van Coldplay voor het eerst, en ik was meteen verkocht, het was zo mooi nummer. En toen ben ik meerdere liedjes gaan luisteren ( ik gaf ze een kans ). En sindsdien luister ik het eigenlijk heel vaak. En ook hun nieuwe cd is weer helemaal top!

Hier mijn favoriete liedje van Coldplay - Fix you.

Roosbeef
Roosbeef is een band met als zangeres Roos Rebergen, het meisje met het rode haar, ik luister het eigenlijk nog niet zo heel lang, ik vond het altijd een beetje vage muziek. Maar eigenlijk begon ik het steeds leuker te vinden, vooral als ik goed luister naar de teksten. Het heeft echt een verhaal.

Dit is Roosbeef - Twijfelaar

Ze heeft in dit filmpje geen rood haar meer, ze heeft het nu een half jaartje blond.
Ik ga trouwens 17 febuari naar haar concert in Paradiso.

Jonas Brothers
Ik luister het nu niet vaak meer, heel soms. Maar The Jonas Brothers, ik ben er 3 jaar geleden mee begonnen, het luister naar The Jonas Brothers, eerst rustig maar ik begon het steeds vaker te luisteren. En ik vond die jongens zo leuk, er kwamen steeds meer posters in mijn kamer, en opeens ook een kalender. Ik had alle liedjes van The Jonas Brothers op mijn ipod staan, echt alle. En ik keek altijd op Disney Channel Jonas, en anderhalf jaar geleden ook Jonas LA.
Maar iets meer dan een jaar geleden ging ik weer andere muziek luisteren, en de Jonas Brothers veel minder. En op een dag heb ik alles wat dan ook met The Jonas Brothers te maken had uit mijn kamer gehaald. Alle posters gingen weg, de kalender, interviews alles.
En toen ben ik het veel minder gaan luisteren, nu luister ik het nog wel, maar minder. En ik had nu maar 3 liedjes op mijn ipod staan.
Jonas Brothers - A Little Bit Longer.

Dit vind ik toch wel het mooiste liedje van Jonas Brothers, er zit namelijk een heel verhaal achter.

Paramore
Paramore is misschien iets heel anders dan deze 3 bands hiervoor, het is iets heftiger, maar ik vind het wel leuk. Eigenlijk heb ik niet echt een verhaal achter Paramore hoe ik het ben gaan luisteren.
Ik weet wel dat ik in 2007 een clip van Paramore had gezien, en dat ik het maar raar vond, en dat dat meisje rood haar had. Maar mijn muzieksmaak is in de 2e klas van de middelbare school ( 2008-2009.) heel erg veranderd. En ik ging toen heel anders kijken naar Paramore en vond het wel leuk.
Paramore - The Only Exception

Dit vind ik het mooiste liedje van Paramore, wel het rustigst maar ik vind het echt een mooi nummer.

Dit was deel 1 van mijn muziek. Er komen nog veel meer bands en zanger/essen aan. Maar ik vond het te veel voor 1 blogbericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten